Més informació [ Detall d'activitat

 
7000130557   Situacions d'aprenentatge per a l'ESO i el batxillerat competencials (Biologia i geologia)
2023-2024   Curs semipresencial. Secundària Obligatòria i batxillerat
  
   6/2/2024 - 7/5/2024 (30 hores) de h a h
   INS Gabriel Ferrater i Soler
   ctra. de Montblanc, 5-9 (Reus) 
  
Format   Semipresencial
Sincronicitat    Mixt
Organització   Servei de Currículum de Secundària i Batxillerat
  
  
  
Tipus activitat   FBG2 Situacions d'aprenentatge per a l'ESO i el batxillerat competencials (Biologia i geologia)
  
  
Descripció i   Metodologia:   Formació pel professorat d'ESO i batxillerat de l'especialitat d'acord amb el decret 171/2022 de 20 setembre, d'ordenació dels ensenyaments de batxillerat i el decret 175/2022, de 27 de setembre, d’ordenació dels ensenyaments de l’educació bàsica. Partint d'una situació d'aprenentatge model els participants elaboraran, de manera col·laborativa, la seva pròpia situació d'aprenentatge acompanyats per la persona formadora.
El curs és semipresencial, hi ha quatre sessions presencials (primera, tercera, cinquena i setena) i tres telemàtiques síncrones. Totes les sessions són de tres hores; la resta d'hores correspon al treball personal, entre sessions.
  
Objectius   1. Estructurar l’enfocament competencial dels aprenentatges
2. Capacitar el professorat per incentivar l’aprenentatge competencial i reflexiu de l’alumnat.
3. Dissenyar situacions d’aprenentatge que continguin activitats de gestió i tractament de la informació, resolució de problemes i pensament crític, que fomentin l’avaluació vista des de la seva funció reguladora.
4. Identificar i aplicar estratègies que facilitin l’atenció educativa inclusiva a tot l’alumnat.
5. Programar, dissenyar i aplicar situacions d’aprenentatge en el context del currículum per competències.
6. Integrar en les situacions d’aprenentatge l’actitud crítica, responsable i compromesa en la defensa del desenvolupament sostenible.
  
Continguts   - Els elements del currículum: Decret de Currículum (171/2022).
- Els elements del currículum Decret de Currículum (175/2022).
- Desplegament del currículum: Què és una situació d’aprenentatge (SA)?
- Anàlisi dels elements d’una SA: context, repte, sabers, capacitats i competències específiques de la matèria.
- Els components transversals de les competències clau del batxillerat.
- Activitats d'aprenentatge i d'avaluació.
- Planificar la matèria a partir de SA.
  
Observacions   La 1a, 3a , 5a i 7a sessió seran presencials.
  
Formador/a   Rosa Pilar Llop Simon
  
Avaluació   - Assistència al 80% de les sessions.
- Realització i validació de les tasques encarregades.
- Realització del qüestionari de satisfacció.

  
Requisits de  certificació   Assistència i participació en les sessions establertes.
Realització de les tasques encomanades.
Respondre al qüestionari de satisfacció.
  
Persones  destinatàries   Professorat d'ESO i batxillerat de l'especialitat de tots els ST i CEB.
  
E-mail   nvaques@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimarts   06/02/2024   1600   1900 
 Sessió 2   dimarts   20/02/2024   1600   1900 
 Sessió 3   dimarts   05/03/2024   1600   1900 
 Sessió 4   dimarts   12/03/2024   1600   1900 
 Sessió 5   dimarts   02/04/2024   1600   1900 
 Sessió 6   dimarts   16/04/2024   1600   1900 
 Sessió 7   dimarts   07/05/2024   1600   1900 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent